Zbourání nádraží kritizovala zastupitelka Anna Gamanová: "Nádraží Ostrovec se pomalu stává vzpomínkou. Silné to ve mě navozuje myšlenku, že v Čechách ještě neumíme věci řešit v celkovém kontextu. Prostě se staví dráha a všechno musí stranou. Přes snahy o záchranu a zájemce o koupi objektu jde stavba dolů. Nejde snad ani tolik o dům samotný, ale o to místo. A na něm už pravděpodobně nikdy stát dům nebude, a my tak přicházíme o prostory s krásným výhledem, docela dlouhou historii, tři byty a neopakovatelným géniem loci. Na novou dráhu se samozřejmě těším, ale jako společnost doufám, že se ještě budeme vybíjet dál."
Kladno-Ostrovec je železniční stanice v kladenské čtvrti Ostrovec na trati Kralupy nad Vltavou – Kladno (093). Jako jedna z mála stanic ve městě (kromě kladenského nádraží a stanice Kladno-Dubí) má dvě koleje a umožňuje tak křižování a předjíždění vlaků. Za záchranu stanice bojovali místní peticí: "My níže podepsaní, podporujeme zachování nádražní budovy Kladno Ostrovec a její opětovné využití, a to z důvodu její historické hodnoty v kontextu železniční dopravy na Kladensku, dominantní polohy v údolí Podprůhonu a významu pro přilehlé čtvrti centrum města, Ostrovec a Podprůhon."
Výtvarnice Martina Vaculíková se také snažila o záchranu nádraží: "Jako výtvarník a obyvatel vedlejší ulice se potřebuji osobně vymezit k nápadu nechat zbourat nádraží Kladno-Ostrovec. V době, kdy je možné dát podchod budoucí rychlodráhy jinam (protože dřív v plánu jinde byl) a kdy existuje zájem investorů i projekt na nové využití, je demolice 150 let staré budovy skoro v centru (resp. brány do Podprůhonu) ve městě, kde jsou převážně paneláky, selháním."
Od 1. 7. 2023 probíhá výluka traťové koleje mezi železniční stanicí Kladno a železniční stanicí Kladno-Ostrovec. Práce v tomto úseku budou probíhat 13 měsíců do 31. 7. 2024.