Most – Město Most má své digitální dvojče. Existuje v oblíbené počítačové hře Minecraft. Během dubna jej v době distanční výuky vytvořili žáci z mostecké základní školy v ulici Zdeňka Štěpánka.
„Hledali jsme nějaký zábavný způsob, abychom dětem ukrátili tyhle pro ně nelehké dny bez možnosti navštěvovat školu nebo jejich oblíbené kroužky. Dalšími důvody tohoto projektu byly, abychom v dětech rozvíjeli počítačovou gramotnost, kreativitu, logické myšlení, spolupráci a také soutěživost. Motivací nebyla pouze výzva přiblížit se, co nejvíce originální předloze, ale také ukázat svou dovednost. V neposlední řadě nejlepší stavitelé byli odměněni,“ říká učitel Pavel Mašek.
Mohl se zúčastnit každý, jelikož děti tvořily v programovém balíčku, který mají pro realizaci distanční výuky. Žáci mohli stavět v mobilu, počítači nebo herní konzoli. Zároveň mezi sebou spolupracovali, stavěli ve skupinách nebo samostatně.
„Do našeho školního projektu jsem postavil park Šibeník. Na této stavbě se mi líbilo, že to byla veliká výzva vytvořit tak veliký projekt. Přineslo mi to, že jsem se naučil více si rozvrhnout práci. Trvalo mi to asi 50 hodin,“ vypočítává Lukáš z deváté třídy.
Každý si vybral libovolnou budovu města Mostu a pokusil se ji postavit. Ve výsledku se sešlo celkem 35 staveb, na kterých se podílelo více jak 50 stavitelů. Jednalo se o průřez všemi ročníky, přičemž nejmladší byl z 2. třídy.
„Na projektu se mi líbilo to, že to pro mě byla výzva postavit všechno ve stejným měřítku. Zjistil jsem, že je nejtěžší postavit něco, co už v realitě existuje a aby to vypadalo stejně jako v realitě. Na projektu jsem strávil zhruba 40 hodin,“ dodal Šimon z osmé třídy.
„Organizace byla trochu horší, jelikož jsme museli vše řešit on-line a zvláště u menších nebyl tento způsob jednoduchý, ale jelikož fungovala spolupráce mezi staršími a mladšími ročníky, obešla se realizace projektu bez větších problémů,“ uvedl Pavel Mašek.