Středočeský kraj přistoupil ke zdražení jízdného a to nemalému. Od dubna příštího roku se bude týkat hlavně jednorázových jízdenek. Kladenský nebo buštěhradský cestující musí doufat, že do té doby mu kraj dát zpátky autobusy, které v září odebral. Jezdit za víc peněz dál přeplněných autobusech se zpožděním by se asi nikomu za mák nechtělo.
„Žili jsme si nad poměry a na plná ústa říkám, že musíme zdražit, i když je to nepopulární,“ uvedl krajský radní pro dopravu Petr Borecký. Jeho jméno je v Kladně občas zmiňováno při přestřelkách s kladenskou radnicí, která nechce přistoupit na jeho systém plateb dopravy s desetimilionovými doplatky. Nikdo neví, jestli má pravdu „Petr nebo Milan“, ale na Kladensku v tu ránu přestaly jezdit některé oblíbené autobusy. Na dotaz proč k omezení došlo jenom na Kladně a nikoliv ve srovnatelné Boleslavi, kde také ještě není podepsaná smlouva na stole Borecký odpověděl, že z Kladna je možnost poměrně lehce jet vlakem. A taky má problém s jeho přístupem. „Je jediným městem, které absolutně nekomunikuje, se kterým neprobíhají jednání a kým se bavíme přes právníky.“ Město to ale odmítá. „Pan radní Borecký si protiřečí. Pokud sám uvádí, že se baví s našimi právníky, kteří jsou zmocněni radou města za město jednat, tak úplně nerozumím tvrzení, že Kladno nekomunikuje a nejedná,“ raegoval na náš dotaz Vít Heral, mluvčí Kladna. Podle jeho slov chce město dosáhnout dohody, navržený systém ovšem z mnoha důvodů odmítá a nápravy se domáhá i u soudu, kam prý situace dospěla naopak kvůli špatné komunikaci krajského úřadu a neochotě poskytnout základní podklady radnici.