Praha - Letiště Praha se připravuje na silnou letní sezónu. Dle současných prognóz by jen o prázdninách mělo odbavit přes tři a půl milionu cestujících. Těm bude opět k dispozici osvědčené desatero pro hladký a bezproblémový průchod letištěm. Důraz je kladen zejména na včasný příjezd na letiště a využívání samoobslužných možností odbavení.
„Předpokládáme, že za období červen až září projde pražským letištěm téměř sedm milionů cestujících. To je o osm set tisíc víc než v loňském roce. Tato dynamika nám mj. přináší i status aktuálně jednoho z nejrychleji rostoucího letiště v rámci naší kategorie dle statistik ACI Europe. Do letní sezóny vstupujeme s větším počtem zaměstnanců a na nárůst provozu se připravují i všichni naši partneři, jako například handlingové společnosti. Cestujícím doporučujeme využít v obou terminálech zejména možnosti samoodbavení, takzvané Self-Service Check-in kiosky, a samoobslužného odbavení zavazadel, takzvaný Self-Service Bag Drop,“ říká Martin Kučera, člen představenstva zodpovědný za bezpečnost a provoz.
Letiště Praha proto vydává osvědčené desatero pro hladký průchod letištěm. Cestujícím v něm radí, jak se od koupě letenky po nástup do letadla připravit na svůj odlet. Na svých sociálních sítích také od konce května do poloviny léta vydává edukativní seriál s názvem (OD)BAVTE SE, ve kterém známá spisovatelka a podcasterka Markéta Lukášková přináší nejdůležitější cestovatelské tipy na snadný průchod letištěm. Vše doplní i microsite www.odbavtese.cz, kde cestující najdou potřebné informace.
Odbavte se, aneb desatero pro hladký průchod letištěm:
1. Přečtěte si pravidla letecké společnosti a informace o počtu a rozměrech zavazadel
2. Zakázané předměty nechte doma
3. Připravte si cestovní doklady – cestovní pas, občanský průkaz, případně platné vízum, které budete potřebovat pro svou cestu. Doporučujeme zkontrolovat jejich platnost
4. Cennosti i elektroniku včetně powerbanky nebo elektronické cigarety dejte do příručního zavazadla
5. Seznamte se s časem nástupu do letadla, který je v přepravních podmínkách každého dopravce a do kterého je nutné se dostavit do gatu
6. Vzhledem k dopravní situaci vyrazte s dostatečným časovým předstihem
7. Na letišti buďte dle pokynů dopravce, tedy minimálně 2 hodiny před odletem
8. Po příjezdu jděte ihned na odbavovací přepážku. Využijte možnost samoodbavení – self-service check-in kiosků a self-service bag drop
9. Tekutiny, které potřebujete na palubě, mějte jen v baleních do 100 ml a zabalené v jednom litrovém průhledném sáčku na osobu
10. Po odbavení pokračujte ihned na bezpečnostní nebo pasovou kontrolu a pak hned ke gatu
A ještě pár rad, na koho se mám obrátit, když:
Je zpožděný, zrušený let: na leteckou společnost, prodejce letenek;
Dlouho čekám na zavazadlo, mám jej zničené nebo ztracené: na přepážku reklamace zavazadel letecké společnosti, resp. odbavovací společnosti, která zastupuje vaši leteckou společnost;
Se mi něco stalo při bezpečnostní kontrole: na příslušné letiště;
Jsem ztratil doklady: na policii;
Jsem zapomněl něco na palubě letadla: na odbavovací společnost, tyto věci jsou pak na reklamacích zavazadel
Jsem ztratil něco v prostorách letiště: na příslušné letiště Ztráty a nálezy