Středočeský kraj – Dostali jste se do špatné situace kvůli svému dodavateli energií? Středočeský kraj zřídil linku pomoci.
Pod heslem Jsme na Vaší straně zřídil Středočeský kraj krizovou linku na pomoc všem, kteří si nevědí rady se situací, do které se dostali kvůli svému dodavateli energií.
Krajský úřad tak reaguje na skutečnost, že v měsíci říjnu oznámili ukončení činnosti někteří dodavatelé energií, například Bohemia Energy či Kolibřík Energie. Jejich bývalé zákazníky si nyní rozebírají dodavatelé poslední instance. U dodavatelů poslední instance však lidé zaplatí mnohem, někdy i několikanásobně, více, než byli zvyklí dosud platit a navíc se ceny mohou měnit, třeba i každý měsíc.
Zaměstnanci Středočeského kraje jsou k dispozici lidem v energetické tísni na telefonním číslo 800 710 710 každý všední den od 8 do 16 hodin. Mimo tuto dobu je možné zasílat dotazy i s kontaktem na e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..
„Řada lidí se ocitla v tíživé situaci, kdy nově nastavené zálohy na energie, ať už elektřinu nebo plyn, jsou násobně vyšší než v minulosti a často mohou přesahovat i výši jejich příjmu. A neznají cesty, kterými se to dá řešit, ať už je to rychlá změna dodavatele, opuštění režimu dodavatele poslední instance nebo třeba žádost o prověření nastavených záloh. Naše linka míří především na pomoc seniorům, samoživitelům nebo jinak příjmově slabým občanům. Naši operátoři jim poradí, případně pomohou s kontaktováním dodavatele poslední instance,“ říká hejtmanka Středočeského kraje Petra Pecková.
Středočeský kraj je proto také v kontaktu se všemi dodavateli poslední instance na svém území. „Nikomu nemůžeme zajistit lacinou elektřinu nebo plyn, ale můžeme poradit těm, kteří důvěřují spíše úřadu než firmám a provést je procesem, jak dosáhnout co nejrychleji snížení záloh,“ dodává hejtmanka Pecková.
Informace o zpracování osobních údajů:
Středočeský kraj jako správce osobních údajů prostřednictvím této „energetické call linky“ shromažďuje a zpracovává osobní údaje zájemců o zprostředkování kontaktu s dodavatelem energií poslední instance v následujícím rozsahu: Jméno, příjmení, rok narození, telefonní číslo, případně číslo odběrného místa a důvod pro snížení záloh na energie (linka je určena pro seniory, samoživitele či osoby se zdravotním postižením).
Takto získané osobní údaje budou správcem předány příslušnému dodavateli energií. U správce budou tytu osobní údaje uloženy po dobu provozu této telefonní linky, poté budou zlikvidovány. Zpracování osobních údajů je zákonné dle čl. 6, odst. 1, písmeno b) GDPR (zpracování nezbytné pro splnění smlouvy).