Kladensko - Obyvatelé téměř dvoutisícového města Smečna na Kladensku mají k dispozici jeden z dalších Pol Pointů, tedy bezkontaktní místo, kde mohou každý den, o víkendech, ale i svátcích, v době od 8:00 do 22:00 hodiny, podat policistům oznámení o jakémkoliv protiprávním jednání, ale i například požádat o radu. Výjimkou jsou událostí, kdy jde o ohrožení života či zdraví – v takových případech je k dispozici standardní tísňová linka Policie České republiky – 158.
Pol Point byl v obci Smečno umístěn na základě jednání starosty města, pana Tomáše Burdy, který o něj projevil zájem a požádal o zřízení této asistované digitální služby policie pro své občany generála Václava Kučeru, ředitele středočeské policie a autora projektu.
Bezkontaktní Pol Point je umístěn na adrese náměstí T. G. Masaryka 12, 273 05 Smečno, na místě veřejně přístupném – v průchodu, vedle vstupních dveří na městský úřad, je transparentně označen oficiálními policejními logy a je již plně k dispozici občanům.
Jako první si tuto službu, jejímž primárním cílem je usnadnit občanům přístup k rychlé, efektivní a bezkontaktní komunikaci s policií, vyzkoušel sám starosta města Smečna, pan Tomáš Burda, který ocenil okamžitý kontakt občana s policií v soukromém a diskrétním prostředí.
Pol Point funguje?
Pol Point je bezkontaktní bezpečné místo, kde je občan videokonferenčně propojen s policistou na oddělení příjmu trestních oznámení, které je centrálně umístěno na Krajském ředitelství policie Středočeského kraje, na Zbraslavi. Před vstupem do POL POINTU občan zazvoní na zvonek u vchodových dveří Pol Pointu a následně mu je umožněn vstup do místnosti. Ta je vybavena videokonferenční technikou a kamerami pro oficiální nahrávání.
Po vstupu do místnosti, která je zabezpečena a do které se za občanem nikdo další nedostane, ale on sám ji může kdykoliv opustit, se vstupuje jednotlivě (případně s doprovodem). Po zjištění události, kterou chce občan oznámit, je následně pořízena zvuková nahrávka (na spuštění zvukového záznamu jej policista upozorní), občan tak nemusí nic podepisovat.
Systém asistované digitální služby POL POINT byl pilotně uveden do provozu v roce 2021, od února 2022 je již provozován rutinně. Jenom v loňském roce podalo oznámení prostřednictvím této inovativní digitální služby přes třináct set občanů, o tři sta více, než v roce 2022. Nejčastěji tímto způsobem občané oznamují případy tzv. IT kriminality – podvody, dále případy narušení občanského soužití, krádeže, zanedbání povinné výživy, poškození cizí věci, vydírání, výtržnictví, porušování domovní svobody, a mnoho dalších. Policisté a policistky na Pol Pointu rovněž poskytli desítky informací a občanům zodpověděli přes stovku dotazů.
Pol Point, který slouží občanům ve Smečně, je již třicátým šestým místem, kde mohou občané podat oznámení inovativním způsobem.