Praha – Na letišti Praha dochází se začátkem cestovatelské sezóny k nepříjemným problémům s odbavením zavazadel. Lidé postrádají zavazadla po příletu do dovolenkové destinace a zažívají i horké chvíle po návratu zpět na letiště v Praze, kdy hodiny či marně čekají na svůj kufr.
Letiště Václava Havla nyní vydalo v tiskové zprávě vyjádření k této situaci: „Letiště Praha a handlingová společnost CSAH se omlouvají za problémy s odbavením zavazadel. Nastalou situaci řešíme, odesíláme zavazadla do konkrétní destinace nejbližším možným letem, aby cestující měli svá zavazadla co nejrychleji u sebe. V následujících dnech doporučujeme cestujícím, aby měli u sebe na palubě letadla nejnutnější léky a hygienické potřeby.“
Sděluje dále, že prioritou je nyní nakládka zavazadel na odletech. Tím se může zpozdit vykládka zavazadel cestujících, kteří přiletí zpět do Prahy. Pokud tedy cestující nechtějí čekat na svá zavazadla, doporučuje jim letiště, aby vyplnili formulář na reklamační přepážce, případně na webu letecké společnosti. Zavazadlo jim handlingová společnost doveze domů zdarma.
Speciální linka
Od 15:00 také dočasně aktivujeme speciální linku 220 11 1444 určenou pro cestující, kteří nemají v destinaci své zavazadlo.
Důvodem této situace je kombinace externích vlivů jako je přetíženost letového provozu, velká zpoždění a také nárazový nedostatek lidí v handligové společnosti v provozních špičkách. To je způsobené tím, že reálný provoz je vyšší, než jaká byla predikce.
Handling se nadále snaží zajistit další personál ať už napřímo nebo prostřednictvím personálních agentur. V třídírně a na reklamacích nyní pomáhají letištní administrativní pracovníci.