Modernizace železniční trati v Kladně přinesla jedno velké překvapení. Odkryla bývalý protiletecký kryt z druhé světové války.
Protiletecký kryt objevili dělníci, kteří trať budují, nedaleko zastávky Kladno Město. Šlo o menší kryt, jeden z těch, které se na Kladně budovaly od roku 1941. Modernizace železnice na Kladně přináší místním celou řadu omezení. V současné době je na trati výluka a napříkad do Prahy je třeba jezdit autobusem. Modernizaci padla nedávno za oběť také zastávka Ostrovec, ačkoliv mnozí místní bojovali za její zachování.
Úsek z Kladna přes zastávku Kladno město až do Kladna-Ostrovce se zdvoukolejní, koncová stanice zůstane rovněž dvoukolejná. V zastávkách Kladno město a Kladno-Ostrovec jsou navržena vždy dvě vnější nástupiště s délkou nástupní hrany 230 metrů (Kladno město), respektive 225 metrů (Kladno-Ostrovec) a opět s normovou výškou 550 milimetrů.
Nástupiště na zastávce Kladno město se přímo propojí s chodníky silničního nadjezdu. To zajistí schodiště a eskalátory, bezbariérový přístup pak bude pomocí výtahů. Cestující se tak dostanou přímo na zastávky kladenské MHD, díky tomu se nádraží Kladno město stane významným přestupním uzlem.
Železniční trať v kladenské zástavbě úrovňově kříží několik různě frekventovaných silnic. Ulice Petra Bezruče patří v největším středočeském městě k nejfrekventovanějším, proto bude zdejší železniční přejezd nahrazen silničním podjezdem. Zrušeno a nahrazeno podchodem bude rovněž křížení v Havířské ulici. Další železniční přejezdy projdou modernizací zabezpečovacího zařízení.
Celá trať bude elektrizovaná, moderní příměstské vlaky tak budou jezdit z centra Prahy až do Kladna-Ostrovce.