Nově vytvořená přírodní zahrada zpříjemní ještě během jara dětem ze školky Na Růžovém poli 2672 pobyty pod širým nebem. Cílem revitalizace části školní zahrady je podpořit motorické, smyslové, ale i sociální dovednosti předškoláků. Ti si například budou moci v babiččině zahrádce utrhnout z keříků i jedlé plody. Město vydá na celkovou obnovu, včetně nové zeleně, atypických herních prvků, terénních modelací a nových herních ploch, zhruba 2,7 mil. korun.
V zahradě školky vyroste kopec, který bude vybaven několika herními prvky pro pohybový rozvoj dětí. Ty tak budou moci slézat kopec po dřevěných schodech nebo kuláčové ploše, vyzkoušet tu horolezeckou stěnu s úchyty, visutý most a dolů předškoláky sveze skluzavka. Ve vybudovaném venkovním divadle půjde nejen o kulturu, prostor bude zvát k setkávání. Na záhoncích si děti vyzkoušejí, co všechno obnáší vypěstovat rostliny a pečovat o ně. V levé části zahrady vznikne travnatá plocha s vodním prvkem, který bude využívat dešťové vody, děti se tu budou učit hospodaření s omezeným množstvím vody. Jako u babičky na zahrádce budou moci ratolesti trhat jedlé plody z nově vysázených keřů a pozorovat létající krasavce na motýlím záhonku, který je skladbou vysazovaných rostlin bude lákat.
Stabilitu budou děti trénovat na balanční stezce a balančních kůlech, sluch procvičí na dřevěném hlasofonu, zvukovodu, který bude na obou koncích vyveden do dřevěných "mluvících pařezů". Klasické kovové konstrukce herních prvků jsou nahrazeny konstrukcemi dřevěnými a jejich dopadové plochy jsou také přírodní, např. písek či štěpka.
V Kladně půjde již o 4. zahradu, kterou nechalo město vybudovat v přírodním, ale kreativním stylu. V uplynulých letech byly vybudovány dvě zahrady školek v Moskevské ulici. Nejnověji revitalizovanou zahradu má MŠ Montessori Na Vyhaslém, která byla dokončena v roce 2020 a zahrada je tematicky věnována jednotlivým kontinentům.
Smyslem budování zahrad v přírodním stylu je rozvoj vnímání světa dětmi všemi jejich smysly, naučit je odpovědnosti a vysvětlit jim, že např. voda není bezedný zdroj a musí se jím šetřit. Předškoláci zjistí, že než si dají ke svačince malinu nebo mrkvičku, předchází sklizni dlouhý proces pečlivé a nepřetržité péče o rostlinu, od sázení přes zalévání po pletí, do kterého se musí zapojit. V přírodě si připomenou, že nejen mobily mohou přinést zajímavé trávení volného času, ale že i venku jsou divy, které stojí za to vzít do ruky a prozkoumat, ať už se jedná o kameny, větve, starý mech, spadané listí, šišky atd. Příroda jim sama nabídne možnosti hrát si s tím, co je zrovna po ruce, třeba stavět domečky z přírodnin.