Pro zpracování potřebné dokumentace k úseku mezi Výstavištěm a Dejvicemi máme vybraného projektanta a můžeme se tak těšit na dvoukolejnou elektrifikovanou trať vedoucí z větší části pod zemí.
Mimo jiné se zlepší napojení na metro Hradčanská, zruší všechny železniční přejezdy, čímž se zvýší bezpečnost, díky moderní infrastruktuře podpoří mobilita v celém regionu. Zahájení stavebních prací je naplánováno na začátek roku 2026, dokončení se očekává v roce 2029. Projekt Praha – letiště – Kladno je zase o krok dál, Správa železnic vybrala projektanta úseku mezi pražským Výstavištěm a Dejvicemi. Vítězi tendru se staly společnosti METROPROJEKT Praha a MORAVIA CONSULT Olomouc, které podaly nejvýhodnější nabídku v hodnotě 157 510 000 korun. Samotné zahájení prací se plánuje na začátku roku 2026, jejich výsledkem bude dvoukolejná elektrifikovaná trať, která povede z velké části v podzemí.
Vítězové výběrového řízení vytvoří projektovou dokumentaci pro společné povolení stavby, a to i s využitím informačního modelu stavby BIM. Cílem stavby je modernizace traťového úseku od nové zastávky u Výstaviště po současné nádraží v Dejvicích. Dvoukolejný elektrifikovaný úsek povede povrchově pouze v lokalitě Stromovky, následně vlaky vjedou do hloubeného tunelu a nové podzemní stanice Praha-Dejvice. Stávající nádražní budova přestane sloužit cestujícím, nástupiště v nové poloze umožní lepší napojení na stanici metra Hradčanská. Příspěvkem ke zvýšení bezpečnosti provozu bude zrušení všech železničních přejezdů.
Zahájení prací se plánuje na začátku roku 2026, dokončení o tři roky později. Předpokládané celkové náklady stavby činí téměř 7,7 miliardy korun. Vytvoření projektové dokumentace stavby Modernizace trati Praha-Výstaviště (mimo) – Praha-Dejvice (včetně) je spolufinancováno Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Národní financování zajistí Státní fond dopravní infrastruktury.