Přesto, že povolení ke vjezdu na třídu T. G. Masaryka v Kladně vymezuje dopravní značení, v poslední době se stalo nešvarem, že někteří nepovolaní řidiči si zde popojíždí doslova od obchodu k obchodu bez starostí z toho, že se pohybují po pěší zóně. Osobní auta ale ještě nejsou nic proti tomu, že Městská policie Kladno musela minulý pátek řešit dokonce kamion, jenž sem údajně měla zavést navigace.
Tahače s návěsem, který jel po hlavní třídě si v pátek krátce po čtvrt na dvanáct před polednem všiml operátor Městského kamerového dohlížecího systému (MKDS). Kamion se pohyboval směrem k náměstí Starosty Pavla a zastavil se ve vyústění, když řidič pochopil, že dále již neprojede. Okamžitě sem byla vyslána hlídka městské policie a strážníci zjistili vozidlo i totožnost řidiče. Jednalo se o sedmašedesátiletého muže z Kobylice, který tvrdil, že ho na pěší zónu zavedla navigace. Zpětným přehráním MKDS se ukázalo, že bílý Mercedes na třídu T. G. Masaryka vjel ulicí Osvobozených pol. vězňů, kde ale je na
počátku zóny dopravní značka, jenž jasně zakazuje vjezd vozidel, jejichž okamžitá hmotnost přesahuje 7 tun.
Strážníci proto muži oznámili, že je podezřelý ze spáchání přestupku, jelikož jeho tahač vážil více než 8 tun a návěst více než 6 tun. Vzhledem k této extrémní zátěži byla na pěší zónu povolána ještě jedna hlídka. Ta zkontrolovala oblast kvůli možnému poškození.
V ulici Osvobozených pol. vězňů byl po průjezdu nadměrného vozu zapadlý kryt uzávěru vody a na pěší zóně byly dva poklopy u šachet uvolněné. Vedení Městské policie Kladno také informovalo pověřené osoby z firmy, která prováděla nedávnou rekonstrukci pěší zóny, aby zkontrolovaly i stav dlažby.
Hlídka sepsala s řidičem kamionu oznámení o podezření ze spáchání přestupku a poučila ho, že věc bude předána k dořešení přestupkovému oddělení kladenského magistrátu. Poté strážníci muži pomohli bezpečně vyjet z oblasti přes ulici I. Olbrachta.
Vedení města Kladna se v současné době zabývá několika variantami, jak redukovat a kontrolovat vjezd vozidel na pěší zónu. Přímo dnes (11. prosince) bude zasedat pracovní skupina, která vybere nejideálnější řešení, které bude bezprostředně instalováno, aby již k podobným excesům nedocházelo.