S jarem se naplno rozjíždějí práce na modernizovaných úsecích železnice do Kladna a na pražské letiště. V Kladně stavbaři vytrhávají staré koleje a hloubí jámu pro podchod k nástupištím. Ještě před provizorním přeložením kolejí směrem na Kralupy nad Vltavou vzniká podchod i v Praze-Bubnech.
V současné době spojuje Prahu s největším středočeským městem Kladnem jednokolejná neelektrifikovaná trať, která nesplňuje požadavky na moderní kapacitní železniční dopravu. Modernizovaná trať z Masarykova nádraží do Kladna by měla být v celém úseku dvoukolejná a elektrifikovaná, ve špičce tak na ni bude možné vypravit až šest párů osobních a spěšných vlaků za hodinu.
Nástupiště na zastávce Kladno město se přímo propojí s chodníky silničního nadjezdu. To zajistí schodiště a eskalátory, bezbariérový přístup pak bude pomocí výtahů. Cestující se tak dostanou přímo na zastávky kladenské MHD, díky tomu se nádraží Kladno město stane významným přestupním uzlem. Železniční trať v kladenské zástavbě úrovňově kříží několik různě frekventovaných silnic. Ulice Petra Bezruče patří v největším středočeském městě k nejfrekventovanějším, proto bude zdejší železniční přejezd nahrazen silničním podjezdem. Zrušeno a nahrazeno podchodem bude rovněž křížení v Havířské ulici. Další železniční přejezdy projdou modernizací zabezpečovacího zařízení. Celá trať bude elektrizovaná, moderní příměstské vlaky tak budou jezdit z centra Prahy až do Kladna-Ostrovce.