Poklepáním na základní kámen byla dnes dopoledne zahájena stavba severního obchvatu Rakovníka. Novinka bude dlouhá necelé dva kilometry. Cílem je především odvést alespoň část tranzitní dopravy z centra města. Na základní kámen, kromě zástupců města a sdružení stavebních firem, poklepali Karel Bendl, radní pro oblast silniční dopravy, Aleš Čermák, ředitel Krajské správy a údržby silnic Středočeského kraje anebo Václav Chytil, ředitel Regionální dotační kanceláře. Nová silnice vyjde na 166,7 milionu korun.
Už v roce 2027 by se měli řidiči dočkat nového, severního obchvatu Rakovníka. Dnes na základní kámen společně poklepali zástupci města, sdružení stavebních firem, kraje a Krajské správy a údržby silnic Středočeského kraje. „Za poslední roky se nám příprava a výstavba obchvatů výrazně dařila.
Před pár týdny jsme zahajovali stavbu v Čelákovicích a Hořovicích, zanedlouho budeme naopak otevírat nový obchvat Benátek nad Jizerou. V posledních letech se nám podařilo zprovoznit o obchvaty Záp, Jesenice u Prahy, Jílového, Králova Dvora a dalších. To je důkaz toho, že na kraji dokážeme velmi dobré plánovat nejen projekty, ale i získat na ně peníze nejen z národních, ale i unijních zdrojů,“ konstatuje Karel Bendl, radní pro oblast silniční dopravy.
Účelem výstavby obchvatu města Rakovník je alespoň částečně ulehčit dopravně přetíženému středu města a zlepšit bezpečnost dopravy v daném úseku. Celý obchvat bude měřit 1,85 kilometru a propojí komunikace v ulicích Lišanské a Luženské, resp. bude s ulicí Luženskou souběžná. Silnice povede mimo zastavěné území, převážně po stávající zemědělské půdě. Připojení obchvatu na stávající silniční síť je pomocí kratších silnic, mířících z kruhových objezdů – součástí stavby jsou tři. Součástí jsou i křižovatky stykové a jeden mostní objekt.
Komplexní řešení provozu nejen ve městě, ale například i směrem k dálnici D6, by mělo do budoucna obsahovat také obchvat Lišan a další část obchvatu Rakovníka od ulice Lužanské až k ulici Plzeňské, čímž by silnice II/229 obkroužila celé město.
Výstavbě nové silnice bude předcházet archeologický průzkum. Jde o běžnou praxi, kdy budoucí trasu ještě zevrubně prozkoumají specialisté z Ústavu archeologické památkové péče středních Čech (ÚAPPSČ) - předpokládané náklady za archeologický průzkum budou do 5,7 milionu korun s DPH. Stavba jako taková by měla začít ještě letos. První řidiči by se měly po novém obchvatu, který postaví sdružení firem Froněk a DEKAKOM a která bude stát 166,7 milionu korun, projet už v roce 2027.