Je to už 27 let, co se rozhodl místní nadšenec Tomáš Čech založit Železniční muzeum ve Zlonicích. Tuto sobotu se koná velkolepá oslava založení muzea. Vyjedou i speciální vlaky, takže si můžete akci užít se vším všudy.
Železniční muzeum Zlonice je železnici věnované muzeum, nacházející se ve vesnici Lisovice, místní části středočeského městysu Zlonice v okrese Kladno. "Muzeum bylo zpřístupněno 6. září 1997 se záměrem představit historii železnic v mnohem širším měřítku, než jsou pouze veřejné dráhy. Od roku 2009 bylo postupně přesouváno z původní expozice a depozitáře do nového areálu v Lisovicích, části městyse Zlonice. V něm od 24. dubna 2010 Klub Železničního muzea Zlonice nabízí pravidelné prohlídky soukromých sbírek a zajišťuje jejich údržbu, rozvoj a pořádání příležitostných akcí," řekl nám Tomáš Čech.
Hlavním tématem tde nyní je oslava 27 let Železničního muzea Zlonice, která se koná v sobotu 7. září od 10 hodin. Dorazit sem můžete vlakem: "Návštěvníky čeká Cyklohráček Praha hl. n. – Straškov – Zlonice – Slaný a zpět, mimořádný Cyklohráček Slaný – Zlonice – Louny a zpět, zvláštní dožínkové vlaky Louny – Peruc – Slaný a zpět; poslední 4 nezrušené pravidelné vlaky Slaný – Louny a zpět, Výstava hasičských stříkaček k 140 let SDH Klobuky a Čechách, Výstavka silničních veteránů z třetí třetiny minulého století, doplnění muzejního parčíku o Houpadlo pejska Kokiho, průjezd veteránů v rámci 21. ročníku akce Historici v Roudnici, jízdy muzejní malodráhy, upomínkové předměty, občerstvení. Součástí akce je samozřejmě i prohlídka muzejních expozic," dodal Tomáš Čech.
Zlonické muzeum má velké problémy s návštěvností poté, co kraj zrušil skoro všechny vlak na této trati: "V roce 2022 zrušil Středočeský kraj turistické vlaky na trati Straškov – Zlonice, od letošního roku ukončil bez náhrady téměř všechny vlaky na trati Slaný - Louny. Tato změna měla na návštěvnost muzea devastační vliv, protože prarodiče s vnoučaty přijížděli za vláčky logicky především vlakem a skupiny ze směru od Prahy do loňska kombinovaly v pracovní dny cestu autobusem do muzea a vlakem zpět, kdy 2.5 hodinový prostor byl pro ně ideální."