Celkem tři nabídky dorazily ve výběrovém řízení na zhotovitele stavby lávky, která bude součástí přestavby křižovatky dálnice u letiště. Výše nabídek se pohybovala od 62,858 po 64,688 mil. Kč (bez daně). Hodnotící komise nyní prověřuje reference a cenové nabídky jednotlivých účastníků výběrového řízení.
Stavba lávky bude zahájena v letošním roce. Jedná se o lávku nad dálnicí, jejíž součástí jsou naváděcí systémy pro letiště, a která veřejně přístupná není. Její stávající rozměry, co se délky týká, jsou zásadní překážkou pro rozšíření dálnice v těchto místech na 3+3 jízdní pruhy. Původně byla rekonstrukce lávky součástí plánované komplxní přestavby křižovatky u letiště. Z důvodu koordinace s leteckým provozem a plynulejší návazností stavby však bylo rozhodnuto o její samostatné realizaci s předstihem.
Rekonstrukce lávky bude spočívat v první řadě v demolici stávajícího mostního objektu a výstavbě nového. Ten bude cca 1,5krát delší. Zároveň dojde k jeho osazení patřičnou letištní technikou a kabeláží. Demolice si vyžádá úplnou uzavírku dálnice na jeden víkend. Během osazování nové lávky letištní technikou pak předpokládáme noční krátkodobou uzavírku dálnice na přibližně 20 min. za asistence Policie ČR.
Na zhotovitele rekonstrukce aktuálně vrcholí veřejná soutěž, do které se přihlásily 3 subjekty. Odhadovaná cena stavby je 60 mil. Kč bez DPH a maximální doba pro uvedení do provozu byla stanovena projektantem na 200 kalendářních dnů. Zahájení rekonstrukce se předpokládá na konec března. Přesný termín bude znám až po jednání s vybraným zhotovitelem.
V příštím roce pak naváže zmíněná přestavba křižovatky za více než 1 miliardu korun, která má napojit Letiště Václava Havla na dálnici D7 směr centrum v dostatečné kapacitě. Nájezd bude tvořen 8 rampami a 2 kolektorovými pásy, které propojí všechny směry (centrum, Slaný, letiště Praha Ruzyně, Přední Kopanina). Odhadované náklady na stavbu jsou 905 mil. Kč bez DPH a její uvedení do provozu se předpokládá v roce 2028.