Zastupitelský sál Prahy 6 hostil setkání představitelek a představitelů středočeských obcí přiléhajících k severozápadnímu okraji Prahy, zástupců Prahy 6, zástupců hlavního města Prahy, zástupců organizátorů dopravy ROPID a IDSK a Středočeského kraje. Tématem byly dopravní komplikace, které pravidelně vznikají na příjezdech do Prahy 6 a jejich řešení.
„Je nutné připustit, že pohled Středočeského kraje a středočeských obcí a Prahy 6 na dosud zavedená dopravní opatření se všude neshoduje,“ míní Petr Borecký, radní pro oblast veřejné dopravy a mobility. Zatímco s buspruhy obecně problém není, názory se liší u provozu na kruhovém objezdu u ulic Kamýcké a Roztocké a na křižovatce ulic Horoměřické a Evropské. „ Jako možná rychlá řešení, která by situaci zmírnila, navrhlo IDSK zrušení vyhrazeného bypassu na kruhovém objezdu a prodloužení intervalu zelené semaforu na křižovatce,“ říká Petr Borecký.
IDSK dále konstatovala, že po zavedení dopravních opatření na Praze 6, je kromě individuální automobilové dopravy postižena i doprava veřejná. V tomto případě především linky PID 316, 356, 340, 355, 350.
Petr Borecký ještě představil plány na vybudování tramvajových tratí ze Suchdola směrem Horoměřice a Roztoky a protažení železniční tratě z Lichocevsi k Velkým Přílepům. „Tyto projekty budou v příštím roce projednávány s obcemi i s veřejností, aby se našla shoda na tom, kudy je v území vést,“ informuje Petr Borecký.
Organizace ROPID a TSK dále ukázaly prezentaci, ze které vyplývá, že dopravní opatření na Praze 6 po ukončení uzavírek Lysolajského údolí a Papírenské nemají negativní vliv na zpožďování hromadné dopravy na linkách 107, 147 a 161 (naopak je pozitivní), zpoždění u individuální automobilové dopravy vzrostlo naopak o zhruba 12%. „Důležité však je, že jsme se shodli, že je nutné dopravní problémy řešit společně a řešit je partnersky,“ uzavřel Petr Borecký s tím, že další setkání se uskuteční v první polovině roku 2025.
Závěry z jednání:
Středočeský kraj, obce i Praha 6 podporují v zájmu urychlení odbavování cestujících zavést nástup všemi dveřmi i do příměstských autobusů. Poradce náměstka primátora hl. m. Prahy, pana Hřiba veřejně přislíbil, že by se tak mohlo stát již ve druhém kvartálu 2025 s tím, že v lednu 2025 provede IDSK pro ROPID prezentaci výsledků pilotního projektu nástupu všemi dveřmi na středočeských linkách.
Středočeský kraj, obce i Praha 6 apelují na hlavní město Prahu o urychlené vybudování buspruhu na Horoměřické.
Praha 6, středočeské obce i Praha podporují záměr Středočeského kraje na vybudování tramvajových tratí ze Suchdola směr Horoměřice a Roztoky a záměr Středočeského kraje dohodnout se se Správou železnic na protažení železniční tratě z Lichocevsi do Velkých Přílep.
Středočeský kraj, obce i Praha 6 podporují vybudování tramvajové tratě do Suchdola jako nezbytné podmínky pro budování tramvajových tratí dále do regionu
S výjimkou Suchdola se všichni přítomní shodli na potřebě dobudování severozápadní části Pražského okruhu.