Středočeští policisté očekávali v době podzimních prázdnin zvýšený provoz na silnicích , proto se zapojili do další z dopravně bezpečnostních akcí. Zvýšený dohled nejen dopravních policistů, ale i policistů z obvodních oddělení měl zajistit pokud možno co nejbezpečnější pohyb na silnicích. PreventivnÍ opatření mělo přispět také k zajištění bezpečnosti a plynulosti silničního provozu na vytipovaných příjezdových komunikacích ke hřbitovům v době "Dušiček".
Prázdninové kontroly byly zaměřené na kontrolu rychlosti, telefonování za jízdy, používání bezpečnostních pásů. Hlídky se v průběhu kontrol zaměřily i na nejčastější nešvary řidičů, a to nesprávné předjíždění i dodržování dalšího dopravního značení. Pozornosti policistů neunikli ani chodci, u kterých zacílili na kontrolu jejich viditelnosti. Právě v souvislosti s přechodem z letního na zimní čas je nutné počítat s časnějším stmíváním a zajistit svou dostatečnou viditelnost.
Používání reflexních prvků je velmi důležité, neboť velmi často dopravní policisté při dopravní nehodě slýchávají větu, že řidič chodce neviděl nebo ho viděl až na poslední chvíli. O zavinění nehody (rychlost vozidla, pohyb chodce....) nemá cenu diskutovat, ale stále zůstává otázka následků. Při nehodě vozidla s chodcem bývají pro chodce následky bohužel velmi často tragické.
Viditelnost lze zvýšit vhodnou barvou oblečení a právě i doplňky z fluoresenčních a reflexních materiálů, které zvyšují světelný kontrast vůči pozadí a prodlužují tak vzdálenost, na jakou může řidič chodce nebo cyklistu zaznamenat.
Fluorescenční materiály zvyšují viditelnost za denního světla a za soumraku, ve tmě však svou funkci ztrácejí. Nejčastěji používanými barvami jsou jasně žlutá, zelená a oranžová.
Reflexní materiály odrážejí světlo v úzkém kuželu zpět ke zdroji, a to až na vzdálenost kolem 200 metrů. Výrazně zvyšují viditelnost za tmy a za snížené viditelnosti.
Během dopravně bezpečnostní akce policisté zkontrolovali 3745 vozidel. Vyřešili pokutou v příkazním řízení na místě 568 přestupků, 13 jich zadokumentovali a poslali k vyřešení příslušnému správnímu orgánu. Nejvyšší povolenou rychlost překročilo 232 řidičů, 139 v obci, 93 mimo obec. Dalším nejčastějším dopravním přestupkem bylo nezaplacení dálničního poplatku, 91 případů. Špatný technický stav vozidla mělo 112 řidičů, 49 jich dostalo pokutu za špatný způsob jízdy, 23 za držení hovorového zařízení. Za jízdy nepoužilo bezpečnostní pásy 34 pasažérů. Pod vlivem alkoholu řídilo své vozidlo 18 řidičů. Více než jednoho promile nadýchalo 7 z nich.
Hlavním cílem těchto dopravně bezpečnostních opatření je snížit neukázněné chování některých řidičů na silnicích a především snížit počet dopravních nehod a přestupků v silničním provozu.