Na modernizovaném úseku se objevily první zárodky nových zářezů budoucí dvoukolejné elektrizované trati. Práce v současnosti probíhají zejména v okolí zastávky Kladno město a u stadionu Sletiště.
Kámen na kameni už pomalu nezůstal ani na hlavním kladenském nádraží, kde jsou v provozu poslední 3 koleje u budovy. Bez omezení zde provoz zůstane až do začátku prázdnin, poté se vlaky ve směru do Ostrovce přibližně na rok odmlčí. Příjemnou zprávou je jistě nový „drážní“ park Kovárna, který připomíná historii kladenské železnice.
Modernizace trati je doposud naplánovaná v těchto krocích:
1) Praha-Bubny – Praha-Výstaviště 2023–2026
2) Praha-Ruzyně – Kladno 2025–2028
3) novostavba železnice Praha-Letiště Václava Havla . 2025–2029
4) Praha-Výstaviště – Praha-Dejvice 2026–2029
5) Praha-Veleslavín – Praha-Ruzyně 2026–2029
6) novostavba Praha-Ruzyně – Praha-Letiště V. H. 2026–2029
7) zaokruhování trati na letiště 2027–2029
8) Praha-Dejvice – Praha-Veleslavín 2027–2030