Slánští zastupitelé jednali s Ministerstvem dopravy o zkvalitnění železniční dopravy ze Slaného do centra Prahy. Na nedávném setkání s ministrem Martinem Kupkou probírali starosta Martin Hrabánek a místostarosta Pavel Rubík dvě varianty, jak přepravit Slaňáky do centra metropole co nejrychleji a nejefektivněji. Při této příležitosti zveřejnili také záměr, že autobusy budou v budoucnu končit na terminálu Dlouhá míle v blízkosti OC Šestka.
Tam by v budoucnu měly končit všechny autobusy ze spádových oblastí, tedy i ze Slaného. Na cestě do centra tak bude nutné přesednout z autobusu na příměstský vlak a na Veleslavíně pak do metra, což výrazně prodlouží dobu dojezdu a sníží komfort cestujících.
Ministerstvo přislíbilo vyhodnocení 2 variant řešení. První vede vlakem přímo přes Kralupy n. Vltavou, což obnáší cestu ze Slaného bez přestupu až do centra Prahy (Podbaba, Vltavská, Masarykovo nádraží) za cca 50 minut s předpokládaným zastavením pouze ve Zvoleněvsi a v Kralupech. Předpokladem je kompletní elektrizace trati Kralupy – Slaný. Řešení musí respektovat aktuální vytížení páteřní trati z Kralup do Prahy, která vede podél Vltavy
Druhou možností je nová trasa s napojením na modernizovanou trať Kladno – Praha a vybudování zcela nové železniční tratě Slaný – Smečno – Kladno. Cesta ze Slaného bez přestupu až do centra Prahy (Veleslavín, Dejvice, Vltavská, Masarykovo nádraží) by trvala cca 45 minut, přímé železniční spojení do Kladna cca 15 minut. Tato možnost obnáší významně větší propustnost trati. Slaný čeká na stanovisko ministerstva, kterou z cest se osobní železniční doprava ze Slaného bude ubírat.