Ministr dopravy Martin Kupka byl zkontrolovat, jak se pokračuje v modernizaci a výstavbě železniční trati na letiště a do Kladna.
Dlouho odkládaná stavba trati z Prahy na Letiště Václava Havla a do Kladna běží konečně naplno. Dnešní dopoledne jsem strávil kontrolní návštěvou nyní budovaných úseků mezi stanicemi Kladno – Kladno-Ostrovec a Praha-Bubny – Praha-Výstaviště, které jsme začali stavět loni.
Na obou místech je vidět, že stavbaři už odvedli opravdu velký kus práce. Železnice, která dosud byla živou připomínkou někdejší Buštěhradské dráhy, nyní začíná dostávat podobu, která odpovídá 21. století. Ve stanici Kladno se v současné době přestavuje část kolejiště, která se nachází dál od nádražní budovy. Buduje se zde podchod a ostrovní nástupiště. Probíhají také přípravné a zajišťovací práce na novém podjezdu trati ve Wolkerově ulici.
V Kladně-Ostrovci se pracuje na technicky náročné přeložce horkovodu. Na to naváže stavba nástupišť a podchodu. V Praze-Bubnech v současnosti vznikají základy mostních konstrukcí pro modernizovanou trať, která povede z větší části po estakádě. Po demontáži původního mostu přes ulici Dukelských hrdinů se budují i základy nové zastávky Praha-Výstaviště. Letos ještě plánuje Správa železnic vyhlásit tendry pro stavbu Praha-Ruzyně – Kladno a modernizaci stanice Praha Masarykovo nádraží. Následovat by měly práce v úseku Praha-Ruzyně – Praha-Letiště Václava Havla a na novostavbě stanice přímo na letišti.