Velkou pozornost vzbudil případ, kdy minulý týden kladenský autobus Arrivy odmítl vzít školačku Theu, která je po nehodě na vozíku. Zeptali jsme se společnosti Arriva, jak celou situaci řeší a jaký je její přístup k cestujícím s hendikepem.
Jan Holub, tiskový mluvčí Arrivy, uvedl, že se společnost situací zabývala: „K problému jsme se postavili čelem, „Thee a tátovi“ jsme se omluvili, pozvali je k nám a podpořili je nákupem triček v jejich e-shopu."
Řidiči společnosti Arriva mají být na přepravu hendikepovaných cestujících připraveni: "Naše řidiče pravidelně školíme i v oblasti komunikace a pomoci zdravotně znevýhodněným při cestování. Na podzim jsme navázali na naši dlouholetou podporu neziskové organizace Asistence a spustili jsme společné kurzy. Zaměřují se na správnou komunikaci s cestujícími se znevýhodněním a představují řidičům specifika kompenzačních pomůcek a manipulaci s vozíkem při nastupování, vystupování i při jízdě autobusem. Řidiči si mohou všechno vyzkoušet i na vlastní kůži, navzájem si asistují a zažívají jízdu autobusem i z pohledu člověka na vozíku.“