Může se stát i těm nejlepším, někdy dolet kluzáku nevyjde tak, jak si to jeho pilot naplánoval a je třeba přistát jinde. Stejně jako minulý týden v kladenském aeroklubu.
"Přistání kluzáku v poli je běžné při termických a výkonných letech mimo domovská letiste. Za posledních pět let jsme na kluzácích nalétali cca 5.000 vzletů a přistání. Z toho přistání v poli byla tři. Přistát, kde pilot chce je základní dovednosti, která se cvičí ve všech výcvicích a bez jeho zvládnutí nemůže pilot získat pilotní průkaz," řekli nám v kladenském aeroklubu. K přistání kluzáku s tragickými následky zde ještě nedošlo: "Všechna se obešla bez zranění posadky, nebo poškození letadla."
Kladenský aeroklub provozuje veřejné vnitrostátní letiště, kromě sportovní a rekreační letecké činnosti se sdružení podílí na sportovní výchově mládeže, leteckém výcviku nových pilotů: "Provádíme výcvik SPL-kluzaky, TMG-motorove kluzáky, LAPL(A)-motorovs letadla do 2.500 kg, PPL(S)-motorovs letadla do 5.500 kg"