Vodní jeřáb z Kladna i kompletní schodiště ze stanice Praha-Smíchov poputují do sbírek Národního technického muzea.
"Dnešním podpisem s ředitelem Národního technického muzea Karlem Ksandrem jsme potvrdili předání dalšího technického vybavení ze Správvy železnic, které už dosloužilo v běžném provozu. Pokračujeme tak v dlouhodobé spolupráci, která má za cíl vdechnout těmto kouskům nový smysl, uchovat je pro další generace a využít je k popularizaci železniční infrastruktury," uvedl generální ředitel Správy železnic jiří Svoboda. o muze
Vodní jeřáb je speciální zařízení železniční stanice, které sloužilo k rychlému doplňování vody do tendrů parních lokomotiv. Vodu bylo totiž třeba do lokomotiv velmi často doplňovat, neboť jí spotřebuje sedmkrát více než uhlí.Nálevka na konci roury umožňovala směřovat proud vody do plnících kapes na tendru. Velké rychlíkové lokomotivy měly tendry s kapacitou až 35 m³, které bylo třeba doplnit během několika minut čekání ve stanici. Původně byly vodní jeřáby součástí všech nádraží, nyní jsou demonvotané, nebo nefunkční a využívají se pouze při speciálních jízdách parních lokomotiv.