Rada Středočeského kraje na svém dnešním jednání přijala usnesení, ve kterém se ostře ohrazuje proti návrhu městské části Prahy 6 v souvislosti s plánovaným opatřením, které by v budoucnu mělo vést k omezování automobilové dopravy na příjezdech ze Středočeského kraje, a to například pomocí světelných závor.
Navrhovaná opatření by dle krajské rady zásadně zkomplikovala dopravní situaci a cestování statisícům Středočechů, kteří do hlavního města denně dojíždí. „Ostře se ohrazujeme proti návrhu Prahy 6, která plánuje dle sdělení svých představitelů zavést razantní omezení pro automobilovou dopravu na příjezdech ze Středočeského kraje do Prahy 6 a zásadně tak zkomplikovat situaci všem Středočechům. Současně stojíme na straně obcí, jelikož není možné problém městské části jednostranně přenášet do kraje. Radní městské části pro dopravu Ondřej Matěj Hrubeš navíc poznamenal, že jediná přijatelná forma dojíždění pro Středočechy je MHD. Rád bych proto připomněl, že Středočeši ve velké míře hromadnou dopravu využívají, nicméně ta má své limity, a proto v některých případech musí automobil využít. Tvrzení radního pro dopravu Prahy 6 je o to více zarážející, protože je to právě městská část Praha 6, která desítky let blokuje výstavbu moderní rychlodráhy na Kladno. Současně je to opět Praha 6, která oponuje záměru Středočeského kraje stavět tramvajovou trať na Velké Přílepy a další pražská část Suchdol desetiletí blokuje výstavbu severozápadní části Pražského okruhu,“ uvádí radní pro oblast veřejné dopravy Petr Borecký.
Podle informací městské části by nyní měla ve věci probíhat jednání s magistrátem, TSK a organizací ROPID. „Za Středočeský kraj budu jednoznačně požadovat po představitelích hlavního města Prahy, aby k tomuto řešení nebylo přistoupeno bez předchozí koordinace se Středočeským krajem a jeho
obcemi. V této věci jsem byl také pověřen radou, abych se do jednání o plánovaných opatřeních vložil a hájil tak zájmy Středočechů. Navrhované řešení je pro nás bez naprosto nepředstavitelné je příkladem toho nejhoršího NIMBY v praxi (z anglického „ne za mým dvorkem“). Nebo opravdu chtějí představitelé Prahy, abychom začali pro její obyvatele uzavírat části Středočeského kraje? Asi všichni soudní vidí, že je to nesmysl,“ dodává radní Borecký.
Dopravní situaci by v budoucnu dle radního pro silniční dopravu Karla Bendla měla primárně pomoci dostavba pražského okruhu. „Intenzivně s Ministerstvem dopravy a ŘSD spolupracujeme na dokončení Pražského okruhu, který je pro řešení dopravy v metropoli naprosto zásadní. Jako Středočeský kraj připravujeme a realizujeme doprovodné a navazující dopravní stavby, které povedou k výraznému ulehčení od dopravy pro obce nejen v kraji, ale také v městských částích,“
doplňuje radní pro oblast silniční dopravy Karel Bendl.