V Libčicích se množily stížnosti na provozovatele linky 858, která jezdí přes Libčice ze Slaného do Zákolan. Místní starostka Petra Pelešková se proto vydala jednat se zástupci ROPIDu (objednavatelem dopravy) o provozu linky BUS 858.
Byly předneseny stížnosti cestujících na opakované zpoždění linky, na kouření řidičů v kabině a žádala nasazení větších autobusů namísto minibusů na konkrétní vytížené spoje. Stalo se, že se děti do minibusu nevešly a přijely pozdě do školy. V důsledku toho někteří jezdí pro jistotu o půlhodinu dříve.
Podle vyjádření ROPIDu byl ranní spoj opakovaně opožděn v důsledku změny dopravce (nově ČSAD Kladno ze skupiny Arriva) a nasazení nových řidičů, kteří se seznamovali s trasou. Stávalo se však, že ráno vyjeli pozdě už z garáží. Nic z toho však cestující nezajímá, chtějí jet načas.
ROPID upozorňuje, že dojezdovou dobu může zhoršit i individuální nákup jízdenek u řidiče. Proto žádá rodiče dojíždějících školáků, aby dětem zajistili předplatné kupony, dojezdová doba se pak nebude prodlužovat. Na lince 858 je od 1.12.2024 povolen nástup všemi dveřmi podobně jako je tomu ve vlacích či pražské MHD, který má podpořit urychlení nástupu cestujících a dodržování jízdního řádu.
Opakovaná upozornění na kouření řidiče v kabině autobusu je netolerovatelný přestupek, který bude objednatel (IDSK) tvrdě postihovat. Proto pokud cestující zaznamenají takové jednání řidiče, ihned jej oznámí včetně času jízdy na dispečink ROPID, dokáže provést operativní rychlou kontrolu.
Řidiči jsou proškoleni a za porušení pravidel či podmínek veřejné zakázky mohou být pokutováni. Řidičů je však obecně nedostatek a všichni dopravci řeší tento deficit najímáním zahraničních pracovníků. Nedostatečná znalost češtiny pak může působit další problémy.