V pátek v dopoledních hodinách proběhl na letišti ve Slaném výcvik Leteckých záchranářů Hasičského záchranného sboru Středočeského kraje.
Tentokrát Letečtí záchranáři cvičili s vrtulníkem EC 135 práci v podvěsu. Ta je pro ně spíše nouzovým řešením než standardní činností, ale o to je důležitější, aby vše dokonale zvládli. Práce v podvěsu je méně přesná a mnohem komplikovanější než činnost s palubním jeřábem. Změny výšky musí obstarat pilot klesáním nebo stoupáním vrtulníku. Pilot ovšem na vzdálenost podvěsového lana nevidí detaily. Pro letecké záchranáře to zase znamená, že musí být naprosto přesní. Pokud vám například chybí pár centimetrů k zajištění zachraňovaného a signalizujete posádce, že potřebujete o kousek níže, může být konečný pokles o několik metrů, protože pilot není schopný rozlišit klesání o pět centimetrů nebo jeden metr. Vše je pro pilota jednodušší, pokud má pevný bod, podle kterého se může řídit. Například strom, stožár, budovu. Pokud je v otevřeném prostoru, musí vše odhadovat na základě svých zkušeností.
Nicméně jak piloti Letecké služby Policie ČR, tak Letečtí záchranáři Středočeského kraje jsou velmi sehraní a podobné situace dokážou bleskurychle vyřešit. Proto je nutné pravidelně cvičit, aby při skutečné záchraně vše klaplo na první dobrou.