Tečka za tendry na autobusové dopravce. Zastupitelé schválili výběr ze tří vln výběrových řízení. Středočeský kraj udělal další krok ve vyhodnocení veřejných zakázek na dopravní obslužnost. Krajští zastupitelé dnes schválili výběr autobusových dopravců, kteří byli vybrání ve třech vlnách ze čtyř. Seznam z první vlny zastupitelstvem prošel už na jaře. Dopravci by měli od 1. prosince 2024 zajišťovat obslužnost po dobu deseti let. Ve třech posledních vlnách kraj soutěžil obslužnost sedmadvaceti oblastí. Jde o historicky největší soutěž na autobusové dopravce v dějinách ČR a vůbec první v historii kraje.
Krajští zastupitelé dnes schválili návrh vybraných uchazečů ze třech vln výběrových řízení na dopravní obslužnost autobusy. „Oblasti jsme zadávali ve společném zadání spolu s hlavním městem Prahou, anebo byl výhradním zadavatelem pouze Středočeský kraj,“ jmenuje Petr Borecký, radní pro oblast
veřejné dopravy. Zadávací řízení na nové smlouvy o veřejných službách probíhaly ve čtyřech vlnách a v každé z nich bylo soutěženo 8 až 10 oblastí. Předložené nabídky byly hodnoceny na základě nejnižší nabídkové ceny. „Na vysokou kvalitu a úroveň služeb samozřejmě pamatovaly zadávací podmínky vedené jednotným standardem kvality PID,“ konstatuje Petr Borecký s tím, že v posledních třech vlnách kraj soutěžil obslužnost v sedmadvaceti oblastech kraje. Pokud připočteme i první vlnu, je jich pětatřicet. „Je to historicky poprvé, co se ve Středočeském kraji autobusoví dopravci vybírají v otevřené soutěži s jasně danými parametry. Dřívější vlády zadávaly zakázky napřímo, z ruky.“ Nejde však jen o první soutěž na dopravce v kraji, ale i o vůbec největší soutěž na autobusové dopravce v historii České republiky.
Myšlence poskytovat vysokou úroveň služeb nejen v autobusové dopravě kraj podřizuje i vozový park. Autobusy tak například budou povinně klimatizované. Požadována je i nízkopodlažnost, aby byla doprava pohodlná pro imobilní cestující anebo pro maminky s kočárky. „V podstatě počítáme se všemi výbavovými prvky, které zpříjemňují cestu. Novinkou však budou sčítací rámy ve dveřích, díky kterým budeme moci optimálně plánovat dopravu. Dále chceme, aby se na linkách objevovaly i nízko – a bezemisní autobusy,“ jmenuje Petr Borecký. Vybraní dopravci by měli zajišťovat obslužnost od prosince 2024 po dobu deseti let.
Slánsko – ČSAD Slaný s.r.o.,
Berounsko – ARRIVA STŘEDNÍ ČECHY
Mělnicko – ČSAD Střední Čechy
Stochovsko – ČSAD MHD Kladno
Kladensko – ČSAD MHD Kladno
Hostivicko – ČSAD MHD Kladno, oblast
Rakovnicko – Transdev Střední Čechy,
Velvarsko – Autobusy Karlovy Vary