Kladenské nádraží není zdaleka v tak hrozném stavu. Podle zastupitelky Anny Gamanové to uvádí dostupné postudky.
"Pokud nádraží přežilo bombardování v roce 1945, mělo by přežít i rok 2024. Demoliční výměr stále není vydán a naráží velice pravděpodobně přímo na kladenský územní plán - tam je totiž nádraží označeno jako hodnotná stavba. Takže i když nemá nádraží přímo památkovou ochranu (zatím), nejde na jeho místě postavit jen tak něco jiného.Stejně tak suchá stavební jáma podchodu hned vedle rohu nádraží celkem jasně říká, ze voda přitekla do klíčového lednového posudku zřejmě z nějakého jiného zdroje. Veškeré dostupné podklady říkají, že budova je technicky v pořádku. Kdo tvrdí opak, prostě nemluví pravdu.
Cela argumentace, že dům má jít dolů kvůli podloží (skála) a spodní vodě (?) je mírně řečeno zkreslená. Konečně jsme ale zdá se zjistili, proč někdo tak moc usiluje o demolici domu, který je v pořádku.
Zjistili jsme totiž, že projekt rekonstrukce nádraží je vlastně takovou demolici zevnitř (kromě obvodových stěn má jít pryč vše)) a ohrozí tedy budovu víc než podchod, základové poměry a zalévání dohromady. Ještě podivnější je to, že město 3 roky neudělalo nic, aby projekt rekonstrukce zlepšilo. Takže největší zájem na demolici má pravděpodobně aktualne- podržte se- zhotovitel stavby. Zřejmě proto začal usilovat a prosazovat novostavbu a na svět prisel návrh.
V pátek jsme na tyto a další okolnosti upozornili na nejvyšších místech. Zástupce města se nezúčastnil (stává se tradicí). Jako technici jsme samozřejmě nabídli řešení - úpravu stávajícího projektu rekonstrukce. Ta má totiž stavební povolení a je v souladu s kladenským územním plánem. Zcela jistě ji lze upravit tak, aby byla méně technicky náročná a hotová včas. Kladno by si mohlo zachovat kus své historické hodnoty a my všichni bychom nemuseli už nadále přihlížet pokrivenemu procesu pripravy novostavby, kde se nejprve tvoří závěry a pak hledají důvody," uvádí Anna Gamanová.