Po středočeských tratích včetně té kladenské bychom měli jezdit v nových moderních železničních vozech. Přesný termín ppuštění "železničního skanzenu", jak současné vozy nazývá Středočeský kraj, ale není znám. Podle kraje je na vině stát, který nedokáže garantovat termín dokončení nových a modernizovaných tratí na Kladensku.
Nejnovější železniční soupravy EMU 400, RegioPanter, by měly na Kladensku jezdit nejdříve v roce 2029. Vše závisí na tom, kdy budou otevřeny nové trati, které jízdu těchto souprav umožňují. Předpokládá se, že trať do Veleslavína bude otevřená v roce 2029, trať na Masarykovo nádraží bude zřejmě otevřená v roce 2032, tyto termíny však nikdo negarantuje. RegioPantery tedy Středočeský kraj doposud nenakoupil, hodlá je nakoupit formou opce v okamžiku, kdy bude jasné, že se trať do tří let otevře.
Otázka je, co bude s regionálními tratěmi. Pro tyto trati totiž v současné době nelze objednat malá vozidla. Výroba menších souprav je v současné době při zabezpečení všech bezpečnostních opatření velmi nákladná, neboť se jedná o fixní náklady, které jsou stejné pro velkou, ale i malou soupravu. Těmto tratím tedy reálně hrozí zánik. Navíc hrozí, že jízdné výrazně stoupne.
Středočeský kraj připravuje největší obnovu železničního vozového parku za posledních několik desetiletí. Náklady budou tak vysoké (cca 60 miliard Kč), že bez změny rozpočtového určení daní, na kterém v současné době Středočeský kraj nespravedlivě tratí několik miliard ročně, bude nutné řešit financování celého projektu buď navýšením podílu měst a obcí v celém systému nebo výrazným zdražením jízdného (cca na jednonásobek současného stavu v průběhu několika málo let po roce 2029). Vzhledem k rozvoji kraje a růstu počtu jeho obyvatel (až 300 000 osob do roku 2040) jsou však tyto investice zcela nezbytné. Situaci řeší kraj s několikaletým předstihem, protože chce zajistit pro své obyvatele spolu s hlavním městem Prahou kvalitní veřejnou dopravu a chce se vyhnout tomu, aby příští politické reprezentace musely řešit situaci na poslední chvíli.
V současné době, tedy v rámci stávající smlouvy Středočeského kraje s majoritním dopravcem České dráhy a po dohodě s hl. městem Prahou, probíhá po předchozím schválení proces pořízení 22 nových, třívozových, elektrických jednotek RegioPanter (EMU 240) a 10 nových, dvouvozových, motorových jednotek RegioFox (DMU 120). „Obnova vozového parku je naprostou nezbytností, pokud chceme, aby cestující jezdili ve vlacích splňující požadavky na komfort pro 21. století. Cílíme tedy na zvýšení kultury cestování a obecně zkvalitnění cestování. Chceme se začít pomalu loučit s prvními jednotkami 471 či již muzeálními motoráky řady 810. Na tratích, kde dojde k přímému nasazení nových či zánovních vozidel, bude doprava pohodlnější,“ konstatuje Petr Borecký, radní pro oblast železniční dopravy a pokračuje: „Foxy i Panteři by měli na středočeské tratě vyjet už příští rok. V případě motorových jednotek RegioFox mluvíme o tratích z Prahy přes Rudnou do Berouna a z Berouna do Rakovníka. Panteři vyjedou na trať z Prahy do Ústí nad Labem a do Čáslavi přes Kolín. Poptáváme i nové kapacitní patrové jednotky, které by nahradily Elefanty nasazené na lince z Berouna do Českého Brodu. V budoucnu, až budou elektrifikované tratě, s nimi počítáme i na linky z Prahy do Kladna anebo do Mladé Boleslavi.“