Ve Středočeském kraji se nyní opravuje vodorovné dopravní značení, tedy to, co je umístěné přímo na vozovce. Řidiči tedy musí být ohleduplní a objíždět vozidla, která značení zajišťují, opatrně.
V letních měsících je možné velmi často na středočeských silnicích míjet stroje, kterými dodavatelé provádějí vodorovné dopravní značení. Čáry na silnicích tvoří dvousložkový strukturální plast, tedy plastická hmota. Její tvar je nepravidelný s mezerami a výška vrstvy na silnici je 0,26 cm. To způsobuje, že z vodorovného značení odtéká voda, čára je vidět i za deště a zvyšuje se také její hlučnost při kontaktu s pneumatikou.
Vyšší vrstva materiálu zajišťuje i delší životnost. To, že vodorovné značení je vidět v noci, způsobuje balotina (skleněné kuličky), které se na značení aplikují a následně odráží světlené paprsky vozidel. Na jeden kilometr silnice se spotřebuje v průměru 1250 kg plastické hmoty.
Protože strukturální plast je dvousložková metoda pokládky vodorovného značení, tak stroj, který je schopen aplikovat tuto technologii, musí umožnit smíchání plastické hmoty s vytvrzovacím práškem a dále dodatečný posyp smíchaného materiálu se skleněnými kuličkami. Smíchání materiálu probíhá v nádobě, nazývané silničáři „bota“, která se musí při každém zastavení stroje vyčistit od postupně tvrdnoucího materiálu. Proto strojníci, při aplikaci značení za provozu, potřebují velkou ohleduplnost řidičů, aby nemuseli stále zastavovat a stroj dokola čistit.